Junior upphandlare till Sjöbo kommuns nya upphandlingsenhet


Våra 1100 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt.

Vårt arbete genomsyras av värdeorden "Professionella, öppna och engagerade mot gemensamma mål". Tillsammans gör vi skillnad för Sjöbo kommuns medborgare och besökare!

Sjöbo kommuns centrala upphandlingsenhet är placerad inom kommunledningsförvaltningens kansliavdelning. Enheten är nybildad och fungerar som internkonsult åt kommunens olika förvaltningar.

Vi står nu inför ett spännande arbete med fokus på att utveckla våra upphandlings- och uppföljningsprocesser och söker en junior upphandlare. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?

Arbetsplats

Upphandlingsenheten

Arbetsbeskrivning

Som junior upphandlare är du med och genomför upphandlingar av varor och tjänster. Arbetet sker på uppdrag av och i samarbete med kommunens förvaltningar. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från upprättande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdering av inkomna anbud samt avtalsskrivning och uppföljning.

Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer till en början att vara att genomföra förnyade konkurrensutsättningar från ramavtal, stötta verksamheterna i direktupphandlingsfrågor samt arbeta med avtalsuppföljning. Över tid kommer komplexiteten i dina arbetsuppgifter att öka och avsikten är att du efter hand självständigt ska kunna driva egna upphandlingar.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av projekt- eller processledning och vill utvecklas inom upphandlingsområdet. Du har även

• Akademisk utbildning eller yrkeshögskoleutbildning inom exempelvis ekonomi, offentlig upphandling eller har annan utbildning/inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av upphandling i offentlig sektor eller avtalsuppföljning.

• En god kommunikativ förmåga och kan kommunicera korrekt och obehindrat både muntligen och skriftligen på svenska.

• Erfarenhet av och förmåga att använda kvalificerade IT-verktyg och stödsystem.

Vid rekryteringen kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper. Nödvändiga egenskaper för denna tjänst är att du är självgående och självständigt kan prioritera och driva arbetet framåt. Du måste också tycka om och ha förmåga att leda projektgrupper inom dina projekt. Uppdraget innefattar många kontakter varför din servicekänsla och förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer är av stor vikt.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansök senast: 2017-10-08
Referensnummer: 161/17
Sök jobbet här

Lön

Månadslön.

Antal tjänster

1, 1 tjänst

Krav på yrkeserfarenhet

Erfarenhet krävs

Övrigt

Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 18 900 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.

Kontaktperson

Linda-Marie Malm, Enhetschef upphandling
Telefon: 0416-272 15
E-post:

Facklig representant

Daniel Nordbeck, VISION

Mobiltelefon: 073-4242598