Sjöbo kommun levererar vatten och har hög driftsäkerhet. Men någon enstaka gång händer det att det blir uppehåll i leveransen, antingen för att vi behöver göra underhåll eller för att något går på tok.
Eftersom detta påverkar din vardag i stor grad, är det viktigt för oss att du så snabbt som möjligt får information om eventuella driftstörningar. Därför har vi ett sms-verktyg som vi vid särskilt behov kommer att använda för att nå ut med information till våra kunder.
Vid icke-akuta ärenden på dagtid, kontakta Kontaktcenter 0416 - 270 00 eller kundtjänst på tekniska förvaltningen tel. 0416-271 53.
Med gratisappen Felanmälan Sjöbo kan du felanmäla via din smartphone.
För att kunna återkoppla till dig behöver vi behandla dina personuppgifter.
Vid akuta fel gällande vatten och avlopp, kontakta SOS-alarm på telefon: 040-676 94 58.
Klicka på den blå ikonen i kartbilden så får du mer information. Du kan zooma i kartan med plus och minus i kartbilden. Med hjälp av muspekaren kan du dra för att flytta kartan.
Ditt mobilnummer hämtas från din teleoperatörs databas. Är du skriven på en adress och är vår kund samt har en mobiltelefon som är registrerad på samma adress – så kommer du alltså automatiskt att få våra SMS-utskick.
SMS-utskicken kommer inte att användas för någon form av försäljning eller marknadsföring.
Även du som har skyddat nummer, oregistrerat kontantkort eller som äger fritidshus i kommunen, kan ta del av tjänsten. Detta gör du genom att anmäla dig i länken nedan.
SMS-tjänsten är också bra för dig som äger flera fastigheter, eller som vill få information om driftstörningar hos t.ex. äldre anhöriga eller obemannade anläggningar.