Press och kommunikation

Välkommen till Sjöbo kommuns press- och kommunikationssida. Här hittar du våra pressmeddelanden och andra nyheter, kontaktuppgifter samt vår grafiska manual inklusive logotyper. Hör av dig om vi kan hjälpa till med något.

Våra nyheter

Läs gärna våra nyheter som du hittar på vår startsida. Letar du efter något särskilt? Använd sökfunktionen eller leta i vidare nyhetsarkivet.
Nyhetsarkiv, Sjöbo kommun

Våra pressmeddelanden

Vårt nyhetsrum finns på Mynewsdesk, välkommen att ta del av vårt material.
Pressmeddelanden från Sjöbo kommun Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Följ oss gärna på sociala medier, vi blir förstås extra glada om du gillar oss.
Sjöbo kommun i sociala medier

Sändningar från Sjöbo kommun

Välkommen att ta del av våra kommunfullmäktigemöten, politiska diskussioner och Sjöbo Direkt där gäster diskuterar aktuella ämnen.
Sändningar Sjöbo kommun

Berättelser och bilder från verksamheten

Hej från oss som jobbar inom Sjöbo kommun med allt från att utbilda barn, ta hand om äldre, utveckla fritids- och kulturverksamhet och hjälpa utsatta, till att hantera bygglov och miljöärenden. Vi tar med dig in i vår arbetsvardag - varmt välkommen.
Berättelser och bilder från verksamheten

Logotyper och grafiska manualen

Logotypen ägs av Sjöbo kommun, och får endast användas i och av, samt i samråd med, Sjöbo kommuns verksamhet.

Om du har tillstånd att använda logotypen, kan du hämta den här. Läs den grafiska manualen där det beskrivs hur logotypen ska användas. Kontakta kommunikatörerna om du har frågor kring logotypen. Kontaktuppgifter finns i botten av sidan.
Grafisk manual för Sjöbo kommun , 9.8 MB, öppnas i nytt fönster.
Sjöbo kommuns logotyper

Våra evenemang

Varmt välkommen att ta del av våra evenemang - du hittar dem i vår kalender.
Evenemangskalender för Sjöbo kommun

Kontakt med politiker

Kontaktuppgifter till förtroendevalda i Sjöbos kommun finns i förtroendemannaregistret.
Förtroendemannaregister Sjöbo kommun Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kontakt med tjänstepersoner

Våra tjänstepersoner svarar gärna på frågor om våra olika verksamheter. Varmt välkommen att höra av dig. Du når dem via kontaktcenter.
0416–270 00
E-post kontaktcenter