Upprensning av damm, skulptur av Gert Merc och bänk vid postlådor, nr 53

Det här är ett inkommet förslag till område 2. Förslaget presenteras här i sin helhet. Förslaget är under behandling.

Förslag

1. Dammen som ligger på allmänning mitt i Östra Kärrstorp by skulle behövas rensas och ny inhägnad (innan det händer något barn som trillar i) Brand dammen är ett arv från Bjärsjölagårdskommun som varken Sjöbo kommun eller dess Räddningstjänst vill ta ansvar för.
  2. En skulptur av Gert Marc som varit verksam i Östra Kärrstorp skola under många år kan placeras på någon av våra allmänningar
  3. Östra Kärrstorp har samlat postlåderna där byen har satt upp mjölkbord med mjölkkanner som planteras blommor under året. Där hade det passat med en bänk
  4. Vi har önskan om solcellsdrivna digitala hastighets display en från båda söder och norr
Senast uppdaterad: 1 juli 2022