Utegym i Öved, nr 43

Det här är ett inkommet förslag till område 2. Förslaget presenteras här i sin helhet. Förslaget är under behandling.

Förslag

Det hade varit så bra för alla i byn att kunna gå, springa, cykla eller på annat sätt ta sig till ett närbeläget utegym för att förbättra styrka, rörlighet, uthållighet, balans, kondition, koordination och välbefinnandet. Välfärdssjukdomarna, fysiska och psykiska ökar och för att förbättra hälsan, välmåendet så är rörelser i utemiljö den bästa medicinen. Eftersom vi inte har tillgång till allmänna kommunikationer kan det vara svårt att ta sig till gymmen i Sjöbo, både de som finns inomhus och ute. Utegymmen är öppna året runt, dygnet runt och är gratis vilket lockar fler besökare än innegymmen. Ett närbeläget utegym hade säkert ökat den fysiska aktiviteten i byn.

Har inte koll på vilka ytor som är kommunala men det finns säkert möjlighet att arrendera mark annars hade Öved inte funnits med i er lista på byar.

Hoppas på att detta kan genomföras :-)

Senast uppdaterad: 22 juni 2022